Wzór sprawozdania z realizacji zadań w ramach Rządowego programu „Książki naszych marzeń”.
W załączeniu publikujemy wzór sprawozdania Organu prowadzącego szkołę z realizacji zadań w ramach Rządowego programu wspierania w 2015 r. organów prowadzących szkoły podstawowe i szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w obszarze rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży – „Książki naszych marzeń”.
Wzór sprawozdania finansowego z realizacji Rządowego programu „Książki naszych marzeń”.
W załączeniu publikujemy wzór sprawozdania finansowego z realizacji Rządowego programu wspierania w 2015 r. organów prowadzących szkoły podstawowe i szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w obszarze rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży – „Książki naszych marzeń”.
Sprawozdanie finansowe powinno zostać sporządzone przez Organ prowadzący szkołę i dostarczone w terminie 20 dni od dnia zakończenia realizacji zadania, o którym mowa w § 2 ust. 10 umowy, do Kuratorium Oświaty w Opolu (decyduje data wpływu do kancelarii Kuratorium Oświaty w Opolu).
Komunikat w sprawie zwrotu niekorzystanych przychodów i odsetek.
Informujemy, że niewykorzystane przychody i odsetki bankowe od przyznanej dotacji na realizację zadań w ramach Rządowego programu wspierania w 2015 r. organów prowadzących szkoły podstawowe i szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w obszarze rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży – „Książki naszych marzeń”, o których mowa w ust. 2 § 3 umowy, podlegają zwrotowi na rachunek bankowy Wojewody Opolskiego o numerze 22 1010 1401 0006 9322 3100 0000, prowadzony w NBP O/Okręgowy w Opolu.
Realizacja programu „Książki naszych marzeń” w województwie opolskim.
Wytyczne dotyczące realizacji programu „Książki naszych marzeń” - zgodnie z § 2 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 maja 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu wspierania w 2015 r. organów prowadzących szkoły podstawowe i szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w obszarze rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży – „Książki naszych marzeń” (Dz. U. z 2015 r. poz. 759), zwanym dalej rozporządzeniem):
Druga edycja konkursu dla szkół „Książki naszych marzeń”.
Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło II edycję konkursu dla szkół „Książki naszych marzeń”.
„Nakręćmy się na czytanie!” – to hasło przewodnie konkursu, w którym nagrodami są książki, o których marzą uczniowie.
Zgłoszenia szkół przyjmowane są do 14 października 2015 r.
Realizacja programu „Książki naszych marzeń” w województwie opolskim.
Wytyczne dotyczące realizacji programu „Książki naszych marzeń” - zgodnie z § 2 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 maja 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu wspierania w 2015 r. organów prowadzących szkoły podstawowe i szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w obszarze rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży – „Książki naszych marzeń” (Dz. U. z 2015 r. poz. 759), zwanym dalej rozporządzeniem):
Lista organów prowadzących szkoły, którym zostało udzielone wsparcie finansowe w ramach Rządowego programu „Książki naszych marzeń”.
Opolski Kurator Oświaty przedstawia w załączeniu listę organów prowadzących szkoły, którym zostało udzielone wsparcie finansowe w ramach Rządowego programu wspierania w 2015 r. organów prowadzących szkoły podstawowe i szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w obszarze rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży – „Książki naszych marzeń” w województwie opolskim.
Lista organów prowadzących, które otrzymały wsparcie.
Informacja o terminach składania wniosków w ramach rządowego programu „Książki naszych marzeń” oraz wzory wniosków
Przypominamy, że w dniu 24 czerwca 2015 r. mija termin składnia przez dyrektorów szkół do właściwych organów prowadzących wniosków o udzielenie wsparcia finansowego na zakup książek w ramach rządowego programu „Książki naszych marzeń”. Do wniosku dyrektor szkoły dołącza opinie rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego, dotyczące planowanego zakupu książek.
Organy prowadzące składają do dnia 8 lipca 2015 r. wniosek do Opolskiego Kuratora Oświaty.
Porozumienie pomiędzy Wojewodą Opolskim a Opolskim Kuratorem Oświaty w sprawie koordynacji zadań w ramach rządowego programu „Książki naszych marzeń”.
Informujemy, że w dniu 19 czerwca 2015 r. zostało podpisane Porozumienie pomiędzy Wojewodą Opolskim a Opolskim Kuratorem Oświaty w sprawie koordynacji zadań na poziomie wojewódzkim realizowanych w ramach działań określonych Rządowym programem wspierania w 2015 r. organów prowadzących szkoły podstawowe i szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w obszarze rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży – „Książki naszych marzeń”.
Rządowy program „Książki naszych marzeń”.
Rada Ministrów 26 maja 2015 r. podjęła uchwałę o realizacji w roku szkolnym 2015/2016 rządowego programu „Książki naszych marzeń”.
Umożliwi on zakup książek do bibliotek szkolnych w celu promocji czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz rozwijania ich kompetencji i zainteresowań czytelniczych.