Strona, którą oglądasz jest stroną archiwalną.

Od dnia 21 sierpnia zapraszamy na nową stronę Kuratorium Oświaty w Opolu

www.kuratorium.opole.pl

Komunikat - dystrybucja „Naszego elementarza”.

Drukuj
Opublikowano: 18 lipca 2014
Wpisany przez: Piotr Łaba

Szanowni Państwo Wójtowie, Burmistrzowie, Prezydenci, Starostowie, Marszałkowie,
Szanowni Państwo Dyrektorzy Szkół,


uprzejmie informujemy, że 23 lipca (środa) br. o godzinie 12.00 zostanie zablokowana możliwość składania oraz aktualizacji zapotrzebowań na „Nasz elementarz”. Jest to niezbędne do przygotowania dla każdego województwa list dystrybucyjnych, zgodnie z którymi podręcznik zostanie dostarczony do szkół.
W związku z tym zwracamy się z uprzejmą prośbą do Państwa Dyrektorów szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia, o sprawdzenie poprawności danych o liczbie potrzebnych w Państwa szkole egzemplarzy „Naszego elementarza”, wykazanych przez Państwa w aplikacji. Przypominamy, że zgodnie z instrukcją należy wprowadzić liczbę wszystkich uczniów klasy pierwszej (sumę uczniów ze wszystkich oddziałów tej klasy) WAŻNE: Aplikacja automatycznie nie mnoży podanych przez Państwa wartości. Liczbę podręczników należy zwiększyć o dwa egzemplarze dla każdego oddziału klasy pierwszej. Otrzymają Państwo dokładnie taką liczbę egzemplarzy podręcznika, jaką wpisali Państwo w polu Liczba podręczników.

W przypadku, gdy dana szkoła publiczna nie zamierza korzystać z „Naszego elementarza” w roku szkolnym 2014/2015, prosimy Dyrektorów tych szkół o zamieszczenie w aplikacji informacji o tym fakcie. W tym celu należy w aplikacji wybrać w formularzu zamówienia opcję NIE ZAMAWIAM.

Jednocześnie zwracamy się z uprzejmą prośbą do Państwa Wójtów, Burmistrzów, Prezydentów Miast, Starostów i Marszałków Województw, aby upewnili się, że wszystkie szkoły publiczne prowadzone przez Państwa lub te, dla których wydają Państwo zezwolenie na prowadzenie, przekazały powyższe informacje.

Ponadto uprzejmie zawiadamiamy Państwa Dyrektorów szkół niepublicznych, w nawiązaniu do informacji umieszczonych na stronach internetowych Ministerstwa Edukacji Narodowej i portalu systemu informacji oświatowej, że złożenie w aplikacji wniosku o otrzymanie podręcznika oznacza złożenie wniosku, o którym mowa w art. 85b ust 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. 2004, Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.). W przypadku szkół, które złożyły wnioski w aplikacji przed dniem 8 lipca br. (tj. przed wejściem w życie ustawy o zmianie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw – Dz. U. poz. 811), należy potwierdzić przekazane uprzednio dane o liczbie potrzebnych w Państwa szkołach egzemplarzy „Naszego elementarza”.

Potwierdzenie takie należy przekazać za pośrednictwem aplikacji – do godziny 12.00 dnia 23 lipca br. (środa). W tym celu po zalogowaniu się do aplikacji należy wybierać Listę zamówień i kliknąć w przycisk Pokaż szczegóły. Następnie należy upewnić się, że liczba podręczników, o którą Państwo wnioskują jest zgodna z potrzebami Państwa szkoły, a potem (po dokonaniu ewentualnych zmian – o ile będą konieczne) kliknąć na przycisk Zapisz zmiany.

Wykonanie powyższych czynność oznacza formalne złożenie wniosku o wyposażenie Państwa szkoły w „Nasz elementarz”.

Kuratorium Oświaty w Opolu 2012-2014