Strona, którą oglądasz jest stroną archiwalną.

Od dnia 21 sierpnia zapraszamy na nową stronę Kuratorium Oświaty w Opolu

www.kuratorium.opole.pl

Dystrybucja czwartej części "Naszego elementarza"

Drukuj
Opublikowano: 17 lutego 2015
Wpisany przez: Piotr Łaba

19 lutego br. rozpocznie się dystrybucja czwartej części podręcznika dla klasy I „Nasz elementarz” w wersji standardowej, która powinna dotrzeć do szkół najpóźniej 20 marca br. (orientacyjne terminy dostaw zamieszczono w tabeli).

Analogicznie jak poprzednio, nie musicie Państwo składać żadnych zamówień w aplikacji, lista dystrybucyjna została już zweryfikowana podczas dostarczania trzeciej części. Jeżeli od tego czasu zaszły jakieś zmiany w liczbie uczniów w niektórych klasach pierwszych, mogą Państwo przede wszystkim skorzystać z rezerwy 2 podręczników na każdy oddział, a jeśli nowych uczniów będzie więcej, uzupełnicie Państwo braki z rezerwy pozostającej w dyspozycji kuratorium oświaty. Zamówienia rezerwowe na podręczniki czwartej części będzie można składać, gdy odbierzecie Państwo zamówienie główne. Dotyczy to szkół, które znajdują się na liście dystrybucyjnej (można to sprawdzić w aplikacji – powinni Państwo widzieć zamówienie główne dla swojej szkoły na część 4. podręcznika). W przypadku, gdy dla Państwa szkoły nie ma zamówienia głównego w aplikacji, można już w tej chwili złożyć zamówienie rezerwowe.

Po odebraniu podręczników od dystrybutora i wprowadzeniu przez niego w aplikacji informacji dot. dostarczenia, jesteście Państwo zobowiązani do potwierdzenia odbioru i wpisania liczby odebranych podręczników oraz  liczby odebranych paczek, które dostarczył dystrybutor, co stanowi podstawę do rozliczenia wykonania usługi.

Jeżeli dystrybutor dostarczy mniej podręczników, niż wynika to z listy dystrybucyjnej zamieszczonej w aplikacji, będzie musiał dowieźć brakującą ich liczbę. W takim przypadku muszą Państwo najpierw wpisać liczbę faktycznie dostarczonych podręczników i wybrać status zamówienia „dostarczono mniej”, a po dostarczeniu brakującej ich liczby zmienić wpis w aplikacji, uaktualniając liczbę faktycznie dostarczonych podręczników, a także zmienić status zamówienia na „odebrane”.

W przypadku otrzymania większej liczby podręczników, niż wynika to z listy dystrybucyjnej, należy ten fakt zgłosić pocztą elektroniczną do koordynatora dystrybucji w firmie dystrybucyjnej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , wpisując w temacie wiadomości „Wysyłka MEN”, a w jej treści podając dane szkoły i liczbę podręczników, którą dystrybutor powinien od Państwa odebrać.
Jeśli wśród podręczników dostarczonych do szkoły, znajdziecie Państwo egzemplarze wadliwe fabrycznie (wada fizyczna papieru uniemożliwiająca korzystanie z całości lub części podręcznika, zszycie jedną zszywką lub brak zszywki, pomylona kolejność stron, brak lub za dużo stron, zszycie „do góry nogami”, rozmazany druk, itp.) należy je przekazać do koordynatora w kuratorium oświaty, który wymieni egzemplarz wadliwy na wolny od wad z rezerwy pozostającej w jego dyspozycji. Liczbę wadliwych podręczników należy wpisać w aplikacji, opisując wadę.

Jeśli natomiast dostarczone podręczniki będą nosiły ślady uszkodzenia podczas pakowania lub transportu, należy wpisać w aplikacji liczbę uszkodzonych podręczników i opisać powstałe uszkodzenie. W przypadku widocznych śladów uszkodzenia paczek  dostarczonych przez kuriera, należy w jego obecności sporządzić protokół opisujący te uszkodzenia. Protokół  musi zostać podpisany przez osobę odbierającą paczki oraz przez kuriera. Dystrybutor będzie zobowiązany do wymiany uszkodzonych podręczników.
 
Informacje na temat dystrybucji podręczników zaadaptowanych otrzymacie Państwo odrębnie.

Przypominamy, że na stronie https://sio.men.gov.pl/dodatki/strefa/ znajdują się linki do instrukcji logowania do strefy SIO oraz instrukcji zmiany hasła.
Szczegółowe instrukcje dotyczące wypełniania aplikacji znajdują się na portalu systemu informacji oświatowej (www.sio.men.gov.pl w zakładce Pomoc  Instrukcje użytkownika  Podręcznik). Gdyby instrukcje okazały się niewystarczające, w przypadku ewentualnych pytań technicznych prosimy o przesłanie zapytania na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub telefoniczny kontakt z infolinią systemu informacji oświatowej pod numerem (22) 116-51-00 (po zapowiedzi wybierz 2) funkcjonującą w dni robocze od 9.00 do 15.00.

W przypadku kontaktowania się za pośrednictwem poczty elektronicznej, prosimy o wpisanie w temacie maila: „DYSTRYBUCJA PODRĘCZNIKA CZ. 4.”, a jeśli problem dotyczy braku możliwości zalogowania się do strefy, wpisanie w temacie maila: „PROBLEM Z LOGOWANIEM” oraz o podanie w treści wiadomości numeru REGON szkoły, której dotyczy upoważnienie oraz imienia i nazwiska osoby, której dotyczy problem. Dane te pozwolą nam na szybszą weryfikację i rozwiązanie zgłaszanego problemu.

Kuratorium Oświaty w Opolu 2012-2014