ZAPROSZENIE SZKÓŁ DO UDZIAŁU W PILOTAŻOWYM WDROŻENIU PROGRAMOWANIA
Szanowni Państwo
Dyrektorzy szkół województwa opolskiego.
Komputery wywierają ogromny wpływ na zmiany zachodzące w funkcjonowaniu społeczeństw. Oczekuje się, że wkraczający w zawodowe i dorosłe życie uczniowie będą przygotowani do podjęcia obowiązków i wyzwań, jakie stawia przed nimi XXI wiek – powinni więc znać podstawowe metody informatyki i umieć stosować je w praktycznych sytuacjach w różnych obszarach zastosowań.
Programowanie jest dziś jedną z najbardziej poszukiwanych kompetencji na rynku pracy. Rozwija takie umiejętności jak: logiczne i abstrakcyjne myślenie, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów, dobra organizacja pracy i kreatywność podczas rozwiązywania problemów oraz budowa kompetencji potrzebnych w szkole na zajęciach edukacyjnych z różnych przedmiotów i niezbędnych dzisiaj niemal w każdym zawodzie.
Naszym celem jest upowszechnienie wiedzy i umiejętności w tym zakresie w całym społeczeństwie.
Zachęcamy szkoły do udziału w „Pilotażowym wdrożeniu programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach”.
Informacje dla szkół zainteresowanych udziałem w pilotażowym wdrażaniu programowania zamieszczane będą na stronie Kuratorium Oświaty w Opolu w zakładce „Edukacja informatyczna”.
Wszelkich informacji w zakresie wdrażania projektu udziela:
Janusz Iwaniak
Wojewódzki Koordynator ds. Innowacji w Edukacji
Kuratorium Oświaty w Opolu
ul. Piastowska 12
45-082 Opole
tel. 77 45 24 566, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Załączniki:
- Informacje na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej
- Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach
- formularz - zgłoszenie do pilotażu w zakresie programowania przez szkoły publiczne
- formularz - zgłoszenie do pilotażu autorskiego programu nauczania przez szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych
- Informacje szczegółowe dotyczące Pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach
- Charakterystyka stanu zastanego
- Działania szkoły w ramach innowacji wprowadzającej nauczanie programowania
- Propozycja zmian w obowiązującej podstawie programowej kształcenia informatycznego