Dziś w Urzędzie Wojewódzkim o reformie edukacji

Drukuj
Opublikowano: 28 lutego 2017
Wpisany przez: Teodozja Świderska

DSC 1645Opolski Kurator Oświaty - Michał Siek - uczestniczył dziś w spotkaniu  z przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego poświęconemu reformie edukacji. Celem spotkania zorganizowanego z inicjatywy Wojewody Opolskiego było zaprezentowanie aktualnie najbardziej istotnych zagadnień związanych z wdrażaną reformą. Wojewodę opolskiego reprezentowała Violetta Porowska – Wicewojewoda Opolski, która oficjalnie otworzyła spotkanie; Jerzy Naszkiewicz – doradca Wojewody Opolskiego; Barbara Bieluszewska – Dyrektor Wydziału Prawnego i Nadzoru UW, która poinformowała zebranych, na czym polega badanie uchwał oświatowych, omówiła krótko m.in. kwestie charakteru podejmowanych uchwał (aktów prawa miejscowego) postępowania nadzorczego terminów i trybu, wymaganych opinii oraz kwestie opłat za przedszkola.

Zdecydowaną część dzisiejszego spotkania zdominowała problematyka poruszana przez Opolskiego Kuratora Oświaty i przedstawicieli tutejszego kuratorium. Kurator przekazał informację na temat zadań kuratora - działań, spotkań, konsultacji (także w ujęciu statystycznym), których celem dotąd było udzielanie wsparcia prawnego jednostkom samorządu terytorialnego w procesie projektowania nowej sieci szkół/placówek oraz na temat terminów i procedur opiniowania napływających uchwał projektowych. Przekazał w formie prezentacji elektronicznej – informacje o najistotniejszych krokach, wynikających z terminarza zadań dyrektora szkoły, związanych z reformą, w tym kwestie opiniowania arkuszy organizacji szkół. W czasie tej konferencji wystąpili ponadto przedstawiciele opolskiego kuratorium oświaty prezentując najistotniejsze zagadnienia związane z zasadami zgłaszania i prowadzenia eksperymentu pedagogicznego – wystąpienie Haliny Pilarz – starszego wizytatora Wydziału Rozwoju Edukacji oraz planowanych zmian w zakresie szkolnictwa zawodowego, które omówił Piotr Łaba- zastępca Dyrektora Wydziału Organizacji i Pragmatyki Zawodowej Nauczycieli. W przedstawionych prezentacjach zaakcentowano, iż w terminarzach proceduralnych działań, określonych zmieniającymi się przepisami prawa oświatowego – należy zwrócić uwagę na fakt, iż rok 2017 traktowany jest nieco inaczej, jako rok przejściowy.