ZAPROSZENIE NA WARSZTAT DLA NAUCZYCIELI „JAK RADZIĆ SOBIE Z BARIERĄ JĘZYKOWĄ?– NAUCZANIE JĘZYKA POSLKIEGO JAKO DRUGIEGO W SZKOLE” 26 WRZEŚNIA 2012 W związku z rozpoczęciem nowego roku szkolnego i pojawieniem się w szkołach nowych uczniów cudzoziemskich, Międzynarodowa Organizacja do spraw Migracji (IOM) serdecznie zaprasza nauczycieli na szkolenia pt.: „Jak radzić sobie z barierą językową? – nauczanie języka polskiego jako drugiego w szkole”. Szkolenie odbędzie się 26 września 2012 (środa) w godzinach 10.00-15.00 w warszawskim biurze IOM przy ul. Mariensztat 8 w Warszawie. Uczestnicy warsztatów otrzymają podręcznik z materiałami dla nauczyciela. Warsztaty będą prowadzone przez doradcę metodycznego m.st. Warszawy, panią Ewę Pawlic-Rafałowską, autorkę podręcznika „Ku wielokulturowej szkole w Polsce. Pakiet edukacyjny z programem nauczania języka polskiego jako drugiego dla I, II i III etapu kształcenia”. W ramach szkolenia uczestnicy zapoznają się m.in. z następującymi zagadnieniami: 1. Język polski jako drugi w kontekście nowej podstawy programowej 2. Sposoby diagnozowania umiejętności językowych i wiedzy ucznia rozpoczynającego naukę w polskiej szkole 3. Planowanie tematyki zajęć języka polskiego jako drugiego w oparciu o treści zapisane w programie „Ku wielokulturowej szkole w Polsce” 4. Metody pracy na lekcjach języka polskiego jako drugiego 5. Model lekcji (schemat) języka obcego – prezentacja 6. Planowanie zajęć języka polskiego jako drugiego – tworzenie scenariuszy. Warsztaty skierowane są szczególnie do nauczycieli języka polskiego i języków obcych, uczących/mających uczyć języka polskiego dzieci cudzoziemskie na dodatkowych zajęciach. Udział w seminarium i materiały szkoleniowe są bezpłatne. Serdecznie zapraszamy do rejestracji. Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Formularz zgłoszeniowy w załączeniu. Osoby zainteresowane prosimy o odesłanie wypełnionego formularza na adres dgolebiewska@iom.int lub faksem na numer (22) 538 9140 do dnia 21 września 2012 r. Warsztat organizowany jest w ramach projektu „Międzykulturowa Szkoła w Wielokulturowej Społeczności” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich (EFI).