Badanie umiejętności matematycznych
Instytut Badań Edukacyjnych organizuje powszechne badanie Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych (DUMa).
Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych (DUMa) to badanie kompetencji uczniów klas V. Swoją formą i rodzajem użytych w nim zadań będzie nawiązywało do sprawdzianu po szkole podstawowej, który w roku 2015 po raz pierwszy będzie oparty na wymaganiach nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Podstawowym celem Ogólnopolskiego badania umiejętności trzecioklasistów w nowej formule jest wsparcie nauczycieli i dyrektorów w uzyskaniu dodatkowych, rzetelnych, porównywalnych informacji na temat poziomu wiadomości i wybranych umiejętności matematycznych uczniów kończących klasę trzecią – czyli po zakończeniu nauki na I etapie edukacyjnym, a przed rozpoczęciem nauki na II etapie. Uczestniczące w badaniu szkoły otrzymają raporty opisujące wyniki uczniów, klas i szkoły oraz wskazówki, jak je wykorzystać do planowania pracy z uczniami w klasach I-III oraz rozwijania umiejętności matematycznych dzieci od klasy IV.
Szczegółowe informacje na stronie internetowej http://www.obut.edu.pl//artykuly/files/opis_badania_OBUT_2014.pdf oraz na stronie http://www.duma.edu.pl/